Economie

O altă zi – un nou protest

Mâine protestează taximetriștii!

Miercuri, 07.02.2024, va avea loc , în Piața Constituției din București, un protest la care vor participa peste 500 de taxiuri, atât din București cât și din țară.
Acțiunea are ca scop atragerea atenției Guvernului României, privind multiplele solicitări
depuse în ultimele șapte luni, în încercarea de a modifica Legea 204/2019(OG49/2019) lege
care reglementează transportului alternativ.

„Ref: “Proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea OG 49/2019
și
Scrisoare de poziție CED, Coaliția pentru Economia Digitală, reprezentanți Bolt și Uber
Subscrisele:
ASOCIAȚIA NAȚIONALĂ A PATRONATULUI OPERATORILOR DE TRANSPORT ÎN
REGIM DE TAXI -ANPOTRT
ASOCIAȚIA BANAT CRIȘANA- TAXI,
ASOCIAȚIA DE MONITORIZARE TAXI TRANSILVANIA
ASOCIAȚIA CLUBUL TAXIMETRIȘTILOR LIBERI DE PRETUTINDENI
ASOCIAȚIA TAXI TRANSILVANIA,
ASOCIAȚIA BANAT TAXI
ASOCIAȚIA ȘOFERILOR DE TAXI BUCUREȘTI-ILFOV
Asociații legal constituite, conform OG26/2000, coalizate în parteneriat activ, alături de
CONFEDERAȚIA SINDICALĂ NAȚIONALĂ MERIDIAN, CSN MERIDIAN
2
Solicită:
,,Eliminarea nedreptăților și dublei măsuri,
create în timp, între Taximetrie și Transportul Alternativ !
Aducem la cunoștintă opinei publice faptul că miercuri, 07.02.2024, va avea loc , în Piața
Constituției din București, un protest la care vor participa peste 500 de taxiuri, atât din București
cât și din țară.
Acțiunea are ca scop atragerea atenției Guvernului României, privind multiplele solicitări
depuse în ultimele șapte luni, în încercarea de a modifica Legea 204/2019(OG49/2019) lege
care reglementează transportului alternativ, având ca principale revendicări urmatoarele:

  1. Respectarea Art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor și
    comisioanelor printr o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu SUSPENDAREA
    avizului tehnic până la intrarea în legalitate.
  2. Limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de
    taximetrie, având ca rezultat protejarea calității vieții și aerului, aglomerării
    traficului și poluarea din marile orașe.
  3. Eliminarea posibilității de emitere a copiei conforme pentru auto deținute de
    operatori cu contract de comodat sau închiriere. Ridicarea pragului de autorizare
    la vechimea mașinii, minim E6.
  4. Interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame,
    pe autoturisme arondate la platformele digitale.
  5. Eliminarea „tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenței
    cu privire la practicile înșelătoare.
    Precizăm de la început că acest protest NU este organizat pentru a pune presiune pe
    factorii decizionali, avem încrederea și argumentele că propunerile noastre de modificare a
    legislației, în speță OG49/2019 devenită Legea 204/2019, se vor concretiza într-o ordonanță de
    urgență pentru modificarea acesteia.
    Faptul că o asociație, care reprezintă în mod oficial platformele Bolt și Uber, a transmis
    Guvernului o “scrisoare de poziție” pe cuprinsul căreia inserează jigniri fără perdea la adresa
    întregii bresle, dezinformează într-un mod în care ne întrebăm dacă este o organizație non-profit
    sau o subsidiară a platformelor, ne-a determinat să ne întâlnim, în mod organizat, colegi din
    toată țara.
    NU acceptăm ca la 5 ani de la reglementarea serviciilor de transport alternativ cu șofer
    prin OG49, care a generat probabil cea mai mare evaziune fiscală produsă pe teritoriul
    României, veniturile obținute prin intermediul acestor platforme nefiind declarate de majoritatea
    operatorilor iar prejudiciile aduse statului român sunt de ordinul sutelor de milioanelor de euro,
    să apară un ONG care pe cuprinsul scrisorii clamează că platformele ar fi plătit taxe la bugetul
    3
    consolidat mult mai consistente în comparație cu serviciul de taximetrie și că digitalizarea în
    serviciul nostru este inexistentă în condițiile în care casele de marcat din dotarea taximetrelor
    sunt conectate la ANAF încă din 2020, raportează automat TOATE veniturile, iar aplicațiile
    pentru comenzi dedicate exclusiv taximetriei, agregatoare sau ale dispeceratelor de la nivel
    național, au rulat peste 200 milioane de comenzi, numărul de clienți ai serviciului de taximetrie
    depășind cu mult cifra de 3 milioane vehiculată de CED în dreptul platformelor de ridesharing.
    Chiar zilele trecute ANAF a mai comunicat un prejudiciu de peste 9,3 milioane de lei în
    urma unui control PRELIMINAR la o flota care efectua servicii de transport alternativ,
    argumentând una dintre solicitările noastre, și anume eliminarea posibilității de accesare a
    flotelor prin contract de comodat sau închiriere la emiterea copiei conforme, acesta fiind
    modelul de fraudare a bugetului național, flotele fiind în fapt societăți comerciale fără active,
    fără bunuri executabile în proprietate în proporție de peste 70%.
    Guvernul este obligat să asigure, prin politicile aplicate, un climat concurențial corect
    pentru toți jucătorii de pe piață. Este evident faptul că OG49/2019 are nevoie de ajustări tocmai
    pentru a asigura acest aspect.
    NU dorim desființarea acestui tip de serviciu, așa cum fals susține CED, ne dorim ca
    discrepanțele majore dintre cele două tipuri de servicii, aproape similare, să fie eliminate, similar
    cu reglementările din toate statele membre UE.” a transmis Remus Nedelcu președinte A.N.P.O.T.R.T.

Sursă foto: www.auto-bild.ro

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button