Electorale 2024Politică

Candidatura lui Dominic Fritz la Primăria Timișoara a fost contestată astăzi la BEC

Astăzi la BEC Timișoara a fost depusă o solicitare privind retragerea candidaturii de la funcția de primar al municipiului Timișoara a lui FRITZ Dominic Samuel.

CATRE BIROUL ELECTORAL DE CIRCUMSCRIPTIE TIMISOARA

Subsemnatul BIRSAN Nicolae solicit comunicarea prin email la……… prin prezenta:

– SOLICIT BEC Timisoara sa respinga candidatura la functia de Primar al Municipiului Timisoara depusa de catre numitul FRITZ Dominic Samuel – cetatean German – pe motiv ca acesta incalca prevederile art. 16 alin. 3 din Constitutia României.


Motivare

            Dominic Fritz încalcă deja de 4 ani Constituția României,  în calitatea sa de Primar al Municipiului Timișoara. Validarea candidaturii lui Dominic Fritz la funcția de primar al Municipiului Timișoara in anul 2020 a fost contestată în instanță, însă Curtea de Apel Timișoara a respins contestațiile refuzând judecata pe fond. Instanța a invocat ca motiv al respingerii faptul că candidatura trebuia contestată la momentul depunerii ei, nu după încheierea procesului electoral, în etapa de validare. Prin urmare, accesiunea numitului Fritz Dominic Samuel la funcția de primar ales al municipiului Timișoara a fost posibilă datorită faptului ca Legea alegerilor locale incalca flagrant Constituția României si datorita faptului ca niste judecatorii care au fost pusi sa judece acest dosar dupa ce majoritatea judecatorilor de la CAT s-au declarat incompatibili cu judecarea cauzei, au refuzat pur si simplu sa  judece cazul pe fond, asa cum s-a intamplat ulterior cu primarul de la Deta, a carui candidatura a fost anulata tot dupa incheierea procesului electoral, asa cum trebuia anulata si candidatura lui Fritz.

Constituția Romaniei prevede ca funcțiile de demnitate publică pot fi ocupate DOAR de cetățenii români și cu domiciliul în țară.

Aceste doua conditii obligatorii NU sunt indeplinite de candidatul la functia de primar al Timisoarei, Fritz Samuel Dominic, care candideaza la o functie de demnitate publica fara sa aiba cetatenia Română.

Ratiunea de a rezerva prin Constitutie functiile de demnitate publica exclusiv cetatenilor RO si domiciliati in RO este cat se poate de clara si bine justificata, dat fiind ca demnitarii publici au acces la informatii CLASIFICATE ce constituie SECRET de STAT si care pot pune in pericol Siguranta Nationala.

Prin urmare este perfect justificat ca statul Român să nu permita cetatenilor straini sa acceada la functii in care au acces la informatii clasificate, fie ei si cetateni membri ai UE, si cu atat mai mult nu poate sa permita accesul la informatii clasificate numitului FRITZ Samuel Dominic, care:

Fritz este fost membru al unui partid German extremist (Partidul Verzilor), care protesteaza impotriva autoritatii statale prin actiuni violente, cum ar fi lipirea membrilor de partid cu adeziv de pistele de aterizare sau de autostrazile Germaniei, distrugerea sau vandalizarea simbolurilor satului sau chiar a unor opere de arta, etc.

Fritz traieste din donatii primite de la Partidul Comunist Chinez, fiind casatorit cu o membra a PCC, cu care locuieste intr-o casa cumparata in Timisoara, cu bani donati lui de Partidul Comunist Chinez – informatie care este de notorietate publica.

Fritz functioneaza ca paravan imobiliar sau interpus pentru Partidul Comunist Chinez in Romania. Fritz a achizitionat in nume propriu, dar cu bani donati lui de PCC, terenul de sub casa in care locuieste, dupa care l-a cedat in concesiune membrei PCC cu care este casatorit si care nu are dreptul de a detine legal teren in Romania.

Doar pentru considerentele de mai sus, numitul FRITZ Samuel Dominic ar trebui sa fie subiect de dezbatere in CSAT pe tema sigurantei nationale, si nu candidat pentru o functie de demnitate publica… asta daca Romania ar avea macar un presedinte mediocru si partial functional, dar patriot… si nu un tradator nesimtit ce risipeste banii copiilor si pensionarilor din RO ce traiesc sub limita saraciei, pe excursii si avioane de lux si pe arme si munitie facute cadou regimului corupt de la Kiev.

In drept

Constituția României, art. 16 – Egalitatea în drepturi

(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.
(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

(3) Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, depersoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară.

(4) În condiţiile aderării României la Uniunea Europeană, cetăţenii Uniunii care îndeplinesc cerinţele legii organice au dreptul de a alege şi de a fi aleşi în autorităţile administraţiei publice locale.”

Codul Administrativ (OUG 57/2019) la articolul 148 definește funcțiile de demnitate publică în administrație:
”Primarul și viceprimarul
(2) Funcția de primar și funcția de viceprimar sunt funcții de demnitate publică.”

In contradictie cu prevederile Constitutiei si ale Codul Administrativ, vine Legea 115/2015 care prevede ca:

L115/2015 art. 5
(2) Cetăţenii Uniunii Europene au dreptul de a fi aleşi în funcţia de primar, consilier local şi consilier judeţean.

L115/2015 incalca Constitutia. Faptul ca legea acordă cetățenilor străini dreptul să fie aleși și în funcțiile de primar sau viceprimar,inseamna ca Legea modifica art 16 (3) din Constituția României, fapt care este absolut interzis intr-un stat de drept.

De asemenea, art. 5 din L115/2015 incalca si alte prevederi Constitutionale si principii de baza ale statului de drept:

– În articolul 1 alin. (5) din Titlul I („Principii generale”) din Constituția României este consacrat în termeni generali principiul legalității, prevăzându-se că „În România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie”, o altă prevedere constituțională cu deplină relevanță este cea cuprinsă în art. 16 alin. (2) din Constituție, care consfințește că „Nimeni nu este mai presus de lege”.

– Principiul constituționalității și legalității constituie ‹‹armătura›› statului de drept. Principiul legalității sau ‹‹principiul juridicității›› poate fi exprimat prin două cerințe:

a) îndatorirea de a respecta regulile de drept;

b) ordonarea tuturor regulilor de drept într-un sistem unic și unitar, implicând conformitatea celor inferioare (Lege,HG,OUG) cu cele superioare (Constitutia)

– Precizarea în textul art. 1 alin. (5) referitor la respectarea Constituției și a legilor – în această ordine – subliniază că izvorul formal cel mai însemnat al dreptului constituțional este Constituția – actul politic și juridic fundamental al statului român. Respectarea Constituției implică o strictă și deplină conformitate a tuturor celorlalte legi cu dispozițiile sale – principiu loialității constituționale, iar verificarea acestui deziderat revine Curții Constituționale, autoritate care potrivit art. 142 alin. (1) din legea fundamentală este garantul supremației acesteia.


Legislatia UE

Invocarea prevederilor art. 16 al. 4 din Constitutie pentru a justifica candidatura lui Fritz la functia de primar este, de asemenea, una falsa, dat fiind ca Constitutia NU incalca dreptul cetatenilor UE de a fi alesi, asa cum incearca sa argumenteze Fritz Samuel Dominic.

Reglementarea accesului cetătenilor europeni la alegerile locale în statele uniunii se face prin directiva 94/80/EC din 19 Decembrie 1994, care la Art. 5 al. 3 prevede că:

(3)   Statele membre pot decide că NUMAI PROPRIII LOR RESORTISANȚI sunt eligibili pentru funcțiile de șef, adjunct, supleant sau membru al colegiului director al executivului unei unități de bază a administrației publice locale, dacă aceste persoane sunt alese pentru a exercita aceste funcții pe durata mandatului…
Dispozițiile pe care le pot adopta statele membre pentru a garanta că funcțiile menționate la primul paragraf și funcțiile interimare menționate la al doilea paragraf nu pot fi exercitate decât de propriii lor resortisanți respectă tratatul și principiile generale de drept și sunt adecvate, necesare și proporționale cu obiectivele vizate.

Asadar, din directiva 94/80/EC citata mai sus rezulta fara nici un dubiu faptul ca statele membre UE au libertatea de a rezerva posturi cheie din administrația locală exclusiv pentru proprii cetățeni (resortisanți) fără ca aceasta să încalce tratatele Europene.

In consecinta,

a. Dat fiind ca art. 16 alin. 3 din Constituția României prevede ca functiile de demnitate publica sunt rezervate exclusiv cetățenilor români cu domiciliul în România

b. Dat fiind ca la art 148 (2) Codul Administrativ (OUG 57/2019) defineste functiile de primar si viceprimar ca fiind de demnitate publica.

c. Dat fiind ca la art. 5 al. 3 Directiva 94/80/EC din 19 Decembrie 1994 permite statelor membre sa rezerve functiile de demnitate publica exclusiv pentru proprii cetateni care au domiciliul (si nu rezidenta) in România.

d. Dat fiind ca L115/2015 art. 5 (2), care permite cetatenilor straini sa ocupe functia de primar, incalcă flagrat Art. 16 alin. 3 din legea fundamentala – Constitutia României.

SOLICIT BEC Timisoara:

1. Sa respinga candidatura numitului FRITZ Samuel Dominic la functia de Primar al Mun. Timisoara, care incalca prevederile Art. 16 (3) din Constitutia Romaniei.

2. Sa solicite CCR sa solutioneze neconstitutionalitatea prevederilor Art. 5 alin. 2 din Legea 115/2015, care incalca flagrant prevederile Art. 16 alin. 3 din Constitutia Romaniei.

De-a lungul timpului au fost făcute mai multe sesizări privind legalitatea candidaturii lui Fritz, dar toate au rămas fără un raspuns clar din partea instituțiilor abilitate.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button