PoliticăTurism

BANI PUBLICI ARUNCAȚI PE PLATFORME DUPLICATE SAU CÂND IDENTITATEA SE CONFUNDĂ CU IDENTICUL

Bun venit în Zombieland (în engleză Zombieland) este un film de comedie de groază regizat deRuben Fleischer, după un scenariu deRhett Reese. A fost produs în Statele Unite ale Americii de studiourile Columbia Pictures și a avut premiera la 25 septembrie 2009, fiind distribuit deInterCom. Coloana sonoră este compusă deDave Sardy. Cheltuielile de producție s-au ridicat la 23.600.000 de dolar americani. Filmul a avut încasări de 102.392.080 de dolari americani.” spune wikipedia.org, mesaj pe care l-am putut posta liber, fără moderare pe câteva platforme de promovare a unor destinații turistice.

Norocul nostru este că nu suntem în Zombieland, ci acasă în România, în Gorj, în Vrancea, în Argeș, în Brașov, în Dolj, în Caraș-Severin, în Ploiești sau în Târgoviște.

Din faimosul Maramureș, până pe însoritul litoral, din frumoasa Bucovină până în prea verdele Banat, din vest în est, din nord în sud, putem vorbi despre destinații turistice unice și deosebit de atractive, însă aici în România se pare că IDENTITATEA este confundată cu IDENTIC.

De ce spun asta? Pentru că azi am făcut un mic studiu de caz prin care am descoperit trei lucruri interesante:

1. Peste 20 de site-uri web și aplicații mobile ale unor destinații turistice din România, sunt identice, construite de aceeași companie, achitate din fonduri publice, de administrații publice locale, județene și chiar guvernamentale.

2. Pe jumătate din aceste site-uri se pot publica informții la liber”, oricine are o adresa de email validă, își crează un cont și poate publica ce dorește, de la evenimente care nu există, la unități de cazare, poate neclasificate.

3. După ce au fost plătite din bani publici, două dintre site-urile analizate, au primit din partea dezvoltatorului etichete “no-index” și “no-follow” motiv pentru care ele nu sunt de găsit în căutările pe Google nici după întregul domeniu.

Când vorbim despre destinații, despre turism, despre tradiții, despre cultură sau despre gastronomie, vorbim categoric despre IDENTITATE. Nu același lucru se întâmplă și atunci când vorbim despre ceea ce ar trebui să fie cartea de vizită a unei destinații, despre site-urile web și despre aplicațiile mobile ale minunatelor destinații românești, ci vorbim despre IDENTIC, pentru că majoritatea sunt identice, construite de aceeași companie, cu bani mulți primiți de la administrațiile publice locale sau județene.

Mai mult de atât, pe multe dintre platforme, orice persoană posesoare de adresă de e-mail validă poate publica orice, lucru nepotrivit pentru o bună informare a viitorilor turiști. Să nu mai vorbim că oricine poate publica și promova aici orice unitate de cazare neclasificată, fapt ce contravine normelor, inclusiv siguranței turiștilor.

Acesta este un demers jurnalistic, ce are ca scop atragerea atenției asupra modului în care sunt realizate și funcționează aceste platforme, plătite din bani publici, de altfel niște platforme extrem de utile în promovarea unei destinații turistice și implicit a României.

1. Platforme identice in portofoliul firmei apropiată celor mai multe UAT-uri și CJ-uri, din țară (90% din portofoliu are legătura cu statul).

2. Câteva platforme pe care cu un simplu cont, poți adauga ce conținut vrei:

3. Două platforme care au primit s-au în care s-a uitat eticheta “no-index”:

Acolo unde politicul dicteazază, iar specialiștii nu există sau nu contează, acesta este rezultatul sau pe înțelesul tuturor “Atât s-a putut!”

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button